Addicted to diet soda? Here’s the history of its low-calorie secret weapon
#다이어트소다 에 중독되셨나요? 저칼로리 비밀 병기의 역사
#시리얼 #소다수 , 심지어 #모닝커피 에도 있습니다.
오랜 건강 문제에도 불구하고 #아스파탐 이라는 #인공감미료 가 세계를 장악한 방법은 다음과 같습니다.
It’s in cereal, sodas, and even your morning coffee. Here’s how an artificial sweetener called aspartame took over the world—in spite of long-standing health concerns.
BYERIN BLAKEMORE
PUBLISHED AUGUST 3, 2023
화학자 Jim Schlatter는 실험실에서 오랜 시간을 보냈습니다.
때는 1965년이었고 젊은 과학자는 #궤양치료 를 위한 약물 합성을 시도하고 있었습니다.
그는 그 과정에서 다양한 화합물을 분리해 냈고, 그 중 하나는 플라스크의 가장자리에 축적되어 맨손 끝으로 작업했습니다.
실험실 규정과 일반적 안전감각에 반하여 작업 중 어느 시점에서 Schlatter는 종이를 쉽게 집기 위해 무심코 손가락을 핥았습니다.
설탕보다 훨씬 더 달았습니다.
Chemist Jim Schlatter had been putting in long hours at the lab. It was 1965, and the young scientist was attempting to synthesize a drug to treat ulcers. He’d been isolating various compounds along the way, and one of them had built up on the rim of a flask, getting on his bare fingertips as he worked.
At some point during his work—against lab regulations and common safety sense—Schlatter absentmindedly licked his finger to pick up a piece of paper more easily. It tasted sweet—much sweeter than sugar.
Schlatter는 식품화학 및 체중감량의 돌파구로 알려질 인공감미료 아스파탐을 방금 발견했습니다.
그러나 이 화합물의 이야기는 모든 다이어트 콜라와 저칼로리 커피가 전부는 아닙니다.
감미료는 아이스크림에서 치약에 이르기까지 오늘날 시장에서 가장 인기가 있지만, 아스파탐과 암을 연결하는 최근 보고서 이후 그 미래에 의문이 제기되고 있습니다.
Schlatter had just discovered aspartame, an artificial sweetener that would be heralded as a breakthrough in food chemistry and weight loss. But the story of the compound isn’t all Diet Cokes and low-calorie coffees. Although the sweetener is the most popular on the market today—found in everything from ice cream to toothpaste—its future is being questioned after a recent report linking aspartame to cancer.
건강 문제가 아스파탐을 위협한 것은 이번이 처음이 아닙니다.
It wasn’t the first time that health concerns dogged aspartame.
1977년 5월 미국 식품의약국(FDA)의 사카린 금지제안에 항의하기 위해 한 단체가 워싱턴 D.C.에 도착했습니다. 국민의 단 음식에 대한 반발이 커지는 가운데, 아스파탐이라는 새로운 화합물이 곧 인공 감미료로서 사카린을 능가할 것입니다. A group arrives in Washington, D.C., to protest the U.S. Food & Drug Administration's proposed ban on saccharin in May 1977. Amid a rising backlash against the nation's sugary diets, a new compound called aspartame would soon eclipse saccharin as the artificial sweetener of choice.
PHOTOGRAPH BY BETTMANN, GETTY IMAGES
Saccharin and the search for low-calorie sweeteners
사카린과 저칼로리 감미료 탐색
아스파탐 이전에 가장 보편적 인공감미료는 #사카린 이었습니다.
사카린 역시 1879년 독일계 러시아 화학자 콘스탄틴 팔베르그가 #콜타르 를 연구하던 중 우연히 발견되었습니다.
사카린은 1차 세계대전으로 인한 설탕 부족기간 동안 전 세계적으로 인기를 얻었지만 1960년대 감미료는 새로운 고객인 여성에게 판매되었습니다.
인구가 점점 더 앉아 있고 식품의 대량 마케팅이 미국인 식습관을 바꾸면서 비만 위기가 다가오고 있었습니다.
뚱뚱한 공포증의 동시 유행은 소비자들이 다양한 체중감량 보조제를 찾고 있다는 것을 의미했으며 점점 더 인공감미료로 만든 음식으로 눈을 돌렸습니다.
Before aspartame, the most ubiquitous artificial sweetener was saccharin—also accidentally discovered in 1879 while German Russian chemist Constantin Fahlberg was working with coal tar. Saccharin rose to popularity worldwide during sugar shortages caused by the First World War, but by the 1960s the sweetener was being marketed to a new audience: women.
An obesity crisis was looming as the population had become more sedentary and mass marketing of food changed the way Americans ate. A parallel epidemic of fatphobia meant consumers were on the hunt for various weight loss aids—and increasingly turned to food made with artificial sweetener.
(How much of a role does genetics play in obesity?)
(유전은 비만에서 얼마나 많은 역할을 하는가?)
그러나 모든 사람이 뒷맛이 씁쓸한 무칼로리 사카린을 좋아하는 것은 아니었고 더 나은 대체품을 찾기 위한 노력이 계속되었습니다. 한 경쟁자인 cyclamate는 다이어트 소다 산업에서 인기를 얻었습니다.
그러나 이 물질은 실험실 동물에게 암을 유발한다고 주장한 후 1970년에 금지되었습니다.
Schlatter의 연구실 사고 후 그와 동료 제약회사 G.D. Searle(당시 상업적으로 이용 가능한 최초의 피임약 개발로 가장 잘 알려져 있음)은 아스파탐을 식품 첨가물로 사용하기 위해 미국 식품의약국(FDA)의 승인을 받기 시작했습니다.
아스파탐은 대중적이지만 지금은 금지된 #시클라메이트 ("수퍼 감미료")의 좋은 대안이 될 가능성이 있었습니다.
"이것이 시클라메이트가 슈퍼마켓에서 추방되었을 때 잃어버렸던 저칼로리 음식과 음료를 미국의 몸매에 민감한 단 것을 좋아하는 사람들에게 되돌려줄까요?" 1974년에 한 칼럼니스트가 물었습니다.
아스파탐 지지자들은 대답이 '예'이길 바랐습니다.
But not everyone loved calorie-free saccharin, which came with a bitter aftertaste, and the hunt was on for better substitutes. One contender, cyclamate, gained popularity in the diet soda industry. But the substance was banned in 1970 after claims it caused cancer in lab animals.
After Schlatter’s lab accident, he and his colleagues at pharmaceutical company G.D. Searle—then best known for developing the first commercially available birth control pill—began seeking U.S. Food and Drug Administration approval for the use of aspartame as a food additive. Aspartame held promise for as a good alternative to the popular, but now-banned cyclamate—a “super sweetener.”
“Will this restore to the nation’s figure-conscious sweet-tooths the low-calorie foods and drinks that were lost when cyclamate was banished from the supermarket?” asked one columnist in 1974. Aspartame’s supporters hoped the answer was yes.
Early questions about aspartame’s safety
아스파탐의 안전성에 대한 초기 질문
광범위한 검토 과정을 거친 후 1974년 FDA는 아스파탐을 탁상용 감미료, 껌, 아침식사용 시리얼, 인스턴트 커피 및 유제품과 같은 특정 식품의 첨가제로 사용하도록 승인했습니다.
Searle이 아스파탐을 시장에 출시할 준비를 하면서 규제 당국이 시클라메이트의 몰락을 초래한 것과 유사한 우려를 바탕으로 사카린을 제거하겠다고 위협했을 때 출시는 더욱 달콤할 것이라고 약속했습니다.
Searle 주식이 급등하면서 아스파탐에 대한 입소문이 커졌습니다.
단 음식의 위험성에 대한 의회의 증언도 새로운 감미료에 대한 대중의 요구를 불러일으켰습니다.
그러나 아스파탐이 승인된 지 불과 몇 달 만에 실험실 동물의 뇌종양, 경련 및 발달 장애를 보여주는 연구를 지적한 과학자들은 새로운 감미료의 안전성에 의문을 제기했습니다.
After an extensive review process, the FDA in 1974 approved aspartame for use as a tabletop sweetener and for use in gum, breakfast cereals, and as an additive in certain foods like instant coffee and dairy products.
As Searle prepared to put aspartame on the market, the launch promised to be even sweeter when regulators threatened to pull saccharin based on similar concerns to those that had caused cyclamate’s downfall. As Searle stock skyrocketed, the buzz over aspartame grew. Congressional testimony on the dangers of a sugary diet also stoked public demand for the new sweetener.
But just months after aspartame was approved, the new sweetener’s safety was questioned by scientists who pointed to studies showing brain tumors, convulsions, and developmental disabilities in lab animals.
(Why low-calorie sweeteners might not be as good for us as we thought.)
(저칼로리 감미료가 생각보다 우리에게 좋지 않은 이유.)
FDA는 처음에는 승인을 유지하다가 승인을 취소했다가 1981년 기업 친화적 레이건 행정부가 새로 임명한 FDA 국장 Arthur Hayes가 FDA 전문가들을 무시하고 복원했습니다.
그는 1981년에 아스파탐을 건조 식품에 제한적으로 사용하도록 승인한 다음 1983년에 음료 감미료로 더 광범위하게 사용하도록 승인했습니다.
The FDA first stayed, then revoked its approval, only reinstating it in 1981 after FDA commissioner Arthur Hayes, newly appointed by the business-friendly Reagan administration, overruled his agency’s experts. He approved aspartame for limited use in dry foods in 1981 and then for broader use as a beverage sweetener in 1983.
Embracing aspartame—with some help from Diet Coke
다이어트 콜라의 도움으로 아스파탐 수용
그때 수문이 열렸습니다.
Searle은 Nutrasweet이라는 브랜드 이름으로 아스파탐을 판매했으며 식당과 식탁에 나타나기 시작했습니다.
그리고 1983년에 Coca-Cola는 사카린-아스파탐 혼합물을 사용하여 회사가 아스파탐에 주목하여 개발한 최근 출시된 무설탕 다이어트 콜라를 달게 하기 시작했습니다.
“우리는 아스파탐이 일어날 것이라는 것을 알고 있었습니다. 단지 시기 문제였습니다”라고 전 Coca-Cola 기획관리자 Jack Carew는 회상했습니다.
이 회사는 아스파탐이 승인되기 전에 주력 다이어트 음료를 출시하기로 결정했습니다.
시장에 출시되면 소다수혼합물에 포함시키기를 희망했기 때문입니다.
그것은 사카린보다 더 달고 더 맛있고 더 저렴할 것이라고 약속한 아스파탐에 대한 큰 내기였습니다.
That’s when the floodgates opened. Searle marketed aspartame under the brand name Nutrasweet, and it began appearing on restaurant and dining room tables. And in 1983, Coca-Cola began using a saccharin-aspartame blend to sweeten its recently introduced sugar-free Diet Coke, which the company had developed with an eye to aspartame.
“We knew aspartame was going to happen; it was just a matter of when,” former Coca-Cola planning manager Jack Carew recalled. The company decided to launch its flagship diet drink before aspartame had been approved, in the hopes of incorporating it into the soda’s blend once it hit the market. It was a big bet on aspartame, which promised to be sweeter, better tasting, and cheaper than saccharin.
(Sugar doesn’t actually make kids hyper—here’s why so many believe it does.)
(설탕은 실제로 아이들을 흥분하게 만들지 않습니다. 많은 사람들이 설탕이 그렇다고 믿는 이유는 다음과 같습니다.)
Diet Coke는 마케팅활동의 일환으로 아스파탐을 사용하여 소비자들에게 "그냥 맛으로" 음료를 즐기라고 권고했으며, 엄청난 인기는 아스파탐 시장을 더욱 활성화하는 데 도움이 되었습니다.
결국 Diet Coke는 아스파탐을 위해 사카린을 완전히 떨어뜨렸지만 분수 버전에는 선반 안정성을 위해 약간의 사카린이 포함되어 있고 회사는 사용을 허용하는 국가에서 시클라메이트를 제제에 혼합합니다.
그러나 감미료는 다시 현대 논란의 주제가 되었습니다.
최근 세계보건기구(WHO)는 아스파탐을 "인간에게 발암 가능성 있는 물질"로 분류했지만 관리들은 아스파탐의 안전성이 "일반적으로 사용되는 복용량에서 주요 관심사가 아니다"라고 말했습니다.
FDA는 WHO 관계자들이 "승인된 조건에서 아스파탐을 사용할 때 안전 문제가 없다"며 WHO 분류에 반대했습니다.
한편, 감미료를 사람들의 이름으로 만든 음료는 다른 이유로 위험에 처할 수 있습니다.
Axios는 다이어트 콜라를 히트시킨 베이비 붐 세대가 제품에서 늙어가고 있다고 보도합니다.
그럼에도 불구하고 현재 아스파탐은 연간 90억 달러 규모의 사업으로 남아 있습니다 - 이는 세계가 끝없이 단 것을 좋아한다는 증거입니다.
Diet Coke used aspartame as part of its marketing push, exhorting consumers to enjoy the beverage “just for the taste of it”—and its enormous popularity helped further fuel the aspartame market. Eventually, Diet Coke dropped saccharin entirely in favor of aspartame, though the fountain version does contain some saccharin for shelf stability and the company blends cyclamates into its formulation in countries that allow its use.
But the sweetener is yet again the topic of more modern controversy. Recently, the World Health Organization classified aspartame as “possibly carcinogenic to humans” even though officials said its safety “is not a major concern at the doses that are commonly used.” The FDA has objected to the WHO classification, saying that its officials “do not have safety concerns when aspartame is used under the approved conditions.”
Meanwhile, the drink that made the sweetener a household name could be endangered for other reasons. The Baby Boomers who made Diet Coke a hit are aging out of the product, Axios reports. Still, for now, aspartame remains a $9-billion-a-year business—proof of the world’s insatiable sweet tooth.
강아지건강 전문
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